2012. április 16., hétfő

15. Európai Orchidea Kiállítás







Idén nagy megtiszteltetés érte a magyar orchidea kedvelőket, hazánkat választotta a nagy hírű európai bizottság a három évenként megrendezett Európai Orchidea Kiállítás helyszínéül.







A rendezvényre múlt hétvégén került sor. Kicsit húzódoztam, elmenjek-e. Túl nagy a hely ( Syma csarnok), túl sok a kiállító ( több, mint száz), rengeteg embert várnak .






Végül elmentem és természetesen nem bántam meg.
Három órán keresztül kóvályogtam és fényképeztem, mindig találva újabb és újabb látnivalót.
Ebben a blogban egy -két igazán különlegességet szeretnék nektek bemutatni a teljesség igénye nélkül.


Arpophyllum giganteum- Kefe vagy jácintorchidea





Ez a fantasztikus növény nyerte a 45 tagú nemzetközi zsűri által megítélt első díjat.



Agraecum Sesquipedale-Madagaszkár csillaga









A virágot Darvin fedezte fel 1860-ban Madagaszkáron.. Látván a virág kb. harminc centiméteres "sarkantyúját"
( ha jól megnézitek, a virágok végéből kinyúló zöld csőszerű képződmény), feltételezte, hogy létezik olyan lepke, amely ezt meg tudja termékenyíteni.










1903- ban meg is találták. Darvinnak igaza volt, létezik ilyen fantasztikus lepke.




                                                  Ő a Xanthopan morganii praedicta          



És a többiek, akiknek nem tudom a nevét, csak egyszerűen szépek és különlegesek.











































Kedves Férfi olvasóim!

Ne csüggedjetek! Következő blogomban még több szépséges orchideát mutatok Nektek! 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése