2012. március 23., péntek

Tavaszi virágünnep az Alcsúti Arborétumban







 
 
 
 
 
"Április végéig Magyarország legnagyobb egybefüggő mediterrán hóvirágmezeje, krókuszok, nárciszok, tulipánok és még megannyi tavaszi virág sokasága várja a látogatókat az Alcsúti Arborétumban."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Már nagyon vártam, hogy megjelenjen ez a hír, hónom alá kaptam a fényképezőgépet és kihasználva a jó időt rohantam Alcsútra. Aki ismeri az arborétumot, annak változást jelent, hogy áthelyezték a bejáratot, megfelelő parkolót alakítottak ki, befejeződött a tó felújítása is.
Rögtön a bejáratnál a domboldalt színes krókuszok borítják, már csak ezért is érdemes lenne kimenni.




















Az igazi látnivaló persze a legnagyobb, egybefüggő mediterrán hóvirágmező.






Ameddig a szem ellát, hóvirág. 
Állítólag huszonnégy fajta látható itt, én négy félét találtam meg.



Kikeleti hóvirág



Telt virágú hóvirág







Redős levelű hóvirág
  


Levantei hóvirág   







Nagyon jó tájékoztató táblákat is kitettek, így, akinek van kedve,  " vadászhat" újabb fajokra.
 
 
 
 
 
 
 A park többi része is tartogat meglepetéseket.
 Sok-sok tavaszi virág már teljes pompájában látható.


Pirosló hunyor




Tyúktaréj



Szártalan kankalin      




Illatos hunyor




Májvirág



Téltemetők



Galambvirág



 
Úgye, milyen szépségesek?
Ha a hóvirágokat akarjátok látni, siessetek, mert gyorsan elvirágoznak, de mindig van valami látnivaló, bármikor mentek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése